een reetveter van 7 gram - Reisverslag uit Groningen, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu een reetveter van 7 gram - Reisverslag uit Groningen, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu

een reetveter van 7 gram

Blijf op de hoogte en volg akke

13 September 2013 | Nederland, Groningen

Een reetveter bestaat uit een schaamlapje aan een paar touwtjes. De mijne weegt 7 gram. Minuscuul, niemendal, bijna nix. Het zit al in mijn rugzak als ik nadenk over de functie. De Franciscaanse Voettocht in reetveter. Het is warm, wat? Het wordt heet. De weg stijgt. Mijn rugzak is zwaar. Ik zweet. Een beetje vochtig op bepaalde plekjes. De reetveter schuurt en snijdt in. Ik denk aan mijn comfortabele boxershort. Ik denk er steeds vaker aan. Thuis. Die paarse. In de blauwe visfuik. Derde fuik. 42 gram, het enige minpunt. 42 gram x 2. Oei.
Ik pak mijn toilettas. 1124 gram. De bodylotion weegt 251 gram. Mijn mini-ipad met toetsenbord en beschermhoes 614 gram.

Mijn rug wil lichtgewicht. De laatste weken torste ze -Schuld en Boete- De Overgave- Wij zijn ons Brein en -Eindeloos Bewustzijn-. Samen goed voor 3873 gram. Keer op keer ronde ik met mijn rugzak vol boeken het Hoornse meer, de Lappenpolder, het Onland. Ze kan het, mijn rug. Betrouwbaar deel van mijn lijf.
Om mijn benen in vorm te krijgen adviseert Erik squatten. Ik ga immers naar de bergen en hoe train ik in het vlakke hoge noorden mijn bergspieren? Squatten! Op internet lees ik: -perfecte bilspieroefening voor mooie ronde stevige billen!- Ha! Dubbel effect! Dat wil ik ook! Dus: door de knieën zakken en op en neer. Herhaal, herhaal, herhaal x 10..
Mijn voeten: de voetencrème. Blaren ken ik niet en dat wil ik zo houden. Gerlachs Gehwol extra, geeft zwaar belaste voeten nieuwe kracht.
Mijn lijf, de bodylotion.
Mijn behoefte aan contact met thuis, de i-pad, de Samsung Galaxy met hoes en oplader.

Reetveter of boxershort. Wat een vraagstuk.

Francisus legde zijn rijkdom af en hulde zich in armoede en een grauwe pij. Hooguit een stuk droog brood op zak. Ik ga in zijn voetsporen. 563 km lopen over bergen en door dalen. De Franciscaanse voettocht. Florence, Gubbio, Assisi, Rome.
Alles wat ik meeneem gaat in mijn rugzak. Inpakken gaat onder het motto: -alles wat je thuislaat is meegenomen-
Slapen doe ik ergens onderweg. Geen idee waar. Onder die oude eik uit de 12 eeuw? Volgens overlevering sliep Franciscus er ook. In het benedictijnenklooster? Het voorportaal van de kerk? Of toch op slaapzalen inclusief snurkers? Mijn earplugs niet vergeten. 2 gram per stuk
Heb ik onderweg genoeg water?
Ontmoet ik mensen om verhalen te delen?
's avonds eten en een biertje?
Ik zie het wel.
Zie er een beetje tegenop.
Soms. Spanning. Die maakt het avontuur.

Hier en nu worstel ik met de reetveter..
morgennacht loop ik in Florence

• 13 September 2013 - 13:07

Renze:

hey Akke,

leuk om te lezen dat je onderweg bent....
    duidelijk nog niet los van de aardse beslommeringen...;)
    ben benieuwd naar je hogere gedachten, hoewel
    het aardse mij ook wel boeit...;)

goede reis ! hartelijke groet, Renze

• 13 September 2013 - 14:18

Akke Kuipers:

aha Renze! nou die hogere sferen dat is de specialiteit van Franciscus. ik heb er alle vertrouwen in.
    maar op dit moment staat de materie centraal.
    je hoort ervan
    morgenmiddag vertrek vanaf hoofdstation Groningen!
    liefs Akke

• 13 September 2013 - 18:56

Grietje:

hey Akke ,
    Jij hebt binnen de kortste keren de heleboel weer onder controle ,als iemand dit kan ben jij het,
    Geniet van alles en laat ons weer meegenieten. Akke wij wensen jou en fijne tocht en lezen weer graag jou belevenissen .
    Liefs Geert en Grietje.

• 13 September 2013 - 20:21

Akke:

hoi grietje en geert
    die controle daar twijfel ik aan hoor!
    genieten lukt beter.
    thanx en liefs

• 13 September 2013 - 21:05

Elsbeth:

Veel plezier lieve mama,
    nog ietsje verder lopen en je komt zo bij mij uit ;)

• 13 September 2013 - 21:09

Akke Kuipers:

lief bloempje, zullen we elkaar tegemoet lopen?