Into the wild - Reisverslag uit Groningen, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu Into the wild - Reisverslag uit Groningen, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu

Into the wild

Blijf op de hoogte en volg akke

08 Juni 2018 | Nederland, Groningen

Chris was helemaal klaar met de druk van prestatie en materialisme van zijn wereld. Hij vertrok, liet alles achter en zwierf rond. Uiteindelijk kwam hij in Alaska. Hij woonde er in een achtergelaten schoolbus en probeerde te overleven in zijn eentje. Het werd zijn dood.
Misja ging naar Kamtsjatka om beren te fotograferen, van dichtbij. Hij wilde niet in een boomhut slapen, maar gewoon op de grond. Hij had lef en was niet bang. Dus aten de beren hem bij stukjes en beetjes op. De rest begroeven ze; voor later. Ik wilde ook naar Kamchatka. Voor beren, geisers en vulkanen.
Kamchatka lukte niet. Daarna kwam Alaska in beeld, waar Chris dus een tijdje in die oude schoolbus woonde. Ik ga er rondtrekken in een schoolbus die geen dienst meer doet als schoolvervoermiddel. Op zoek naar beren, goud, otters en walvissen.
Into the wild, Alaska.

Alaska ligt aan de Beringzee en aan de overzijde van die zee ligt Rusland en het schiereiland Kamchatka. Als ik zou willen zwom ik zo naar Kamchatka (nou ja..) Ik vermoed dat het water van de Beringzee koud is. Daarom deed ik uit voorzorg een training icewoman.
Het was februari en ik was in het hoge noorden van Nederland. Voor mij stond een blauw bad met ijsblokjes en water. Ik ademde uit en stapte in het water. Het was koud, maar vanwege speciale ademoefeningen kon ik minuten blijven zitten en overleefde. Ik trainde verder in het Paterswoldse meer. Eind maart schaatste ik er, begin april zwom ik er. Het water was koud en op de radio waarschuwde men: pas op voor het koude water! En inderdaad het water was koud. Ik zwom 15 minuten, rilde en bibberde 150 minuten. Maar ik hield vol en uiteindelijk zwom ik 150 minuten en rilde 15 minuten.
Als de kans om naar Kamrhatcha te zwemmen zich voordoet... ben ik getraind..

Zowel Kamchatka als Alaska horen bij de laatste paradijzen op aarde. Koud, noordelijk en niet vergeven van toeristen, maar bevolkt met beren, zeearenden, walvissen, geisers en vulkanen. Oer en verlaten. Het lokt. .

Nog een verhaal die mij naar deze werelden lokt ;)
Het gaat over Timothy en hij was berenknuffelaar. Let op het woordje -was-
Timothy hield zo van beren dat hij ze knuffelde, vanwege de kou of vanwege de liefde; mogelijk een combi van redenen. Hij deed het jaren achtereen. Zonder probleem. Tot hij een vriendin kreeg met wie hij ook knuffelde. En daarna wilde zij ook mee de wildernis in om naast (of in plaats van) Timothy ook beren te knuffelen. Het ging mis (was er jaloezie?)
Ze werden gedropt door een helikopter in de wildernis van Alaska, knuffelden er op los, maar toen ze na weken weer opgehaald zouden worden, was het te laat. Er was niet veel meer van hen het over. Na al dat geknuffel eindigden ze in de maag van de beer..

Een poosje geleden zat ik safe op de bank te kijken naar 'into the wild', de film over Chris die wegtrekt uit zijn veilige vertrouwde wereld waar hij zich niet thuis voelt, rondzwerft, andere reizigers ontmoet en uiteindelijk in Alaska terecht komt. Met een biertje in de hand zag ik het hoe wat en waarom. Ik herkende veel.
Daarna kwamen de verhalen over de berenliefhebbers. En zo besloot ik: het wordt Alaska.
Mijn knuffelbeer laat ik thuis ;)

Van 9 tot 29 juni 2018
Into the wild
Alaska

• 08 Juni 2018 - 11:11

Hilda:

Lieve zus,

Heel veel plezier in Alaska!
    Knuffel er maar lekker op los! ;)
    Eerst toch naar Pinkpop? Wij gaan morgen naar Tetropop!

Knuffel!

• 08 Juni 2018 - 11:39

Akke Kuipers:

Ai.....pinkpop.. ik vlieg er boven
    .. dematerialiseer, splits en materialiseer: op 2 plaatsen zijn, wat een experiment

Lieve zus dikke knuffel en seeU in Tsjechië

• 08 Juni 2018 - 12:18

Judy:

Bij elke (knuffel)beer die ik zie denk ik voortaan aan jou <3
    Veilige reis, veel lef, mooie verhalen en nog meer goede wensen uit Dordt!
    Xxx

• 08 Juni 2018 - 19:06

Akke Kuipers:

Judy: dankje! Ik ga ervoor xxx