Een keurig onderkomen - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu Een keurig onderkomen - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu

Een keurig onderkomen

Blijf op de hoogte en volg akke

29 Mei 2020 | Nederland, Swalmen

De man heeft witte krullen en een donkerblauw jasje om een mager lijf. Hij ziet eruit alsof hij oud is, ook het woord breekbaar past. De vrouw is stevig en niet zomaar te breken. Ze heeft grijs haar in een keurig model gekapt. Een donkerblauwe trui en een grijze broek tot op de kuiten. Alles aan haar straalt uit dat ze van regels en orde houdt. Dat zegt ze dan ook een aantal malen in het gesprek. 'Als ze tegen mij zeggen: blijf thuis dan blijf ik thuis. Als het advies is: Ga niet met de trein tenzij het echt noodzakelijk is. Dan doe ik dat ook niet. Dan ga ik niet met de trein. '
Ik vertel dat ik wel met de trein reis en strax met de trein dwars door Nederland naar huis ga. 'Heb je een mondkapje?' vraagt ze. 'Ik bind wel een onderbroek of een sok om, volgens Rutte mag dat ook'. De vrouw schrikt en zegt: 'nou dan heb ik hier nog wel een mondkapje voor je,' Snel zeg ik: 'grapje' , en dat Mandy me een heel mooi handgemaakt kapje gaf, met vossen erop. Tenminste dat was het plan, het zijn witte stippen geworden op een blauwe ondergrond. Ik scharrel door mijn rugzak en pak het mondkapje, bind hem voor en show.
'Ja, wat leuk,' zeggen de man en de vrouw.

'Waarom heb je mij geappt?' vraagt ze dan. 'Je had beter kunnen bellen, nu loopt het geheugen van mij telefoon vol.' Ik vertel dat ik heb gebeld en toen er niet werd opgenomen heb ik geappt. Ze kijkt beschuldigend naar de breekbare man: 'waarom heb je niet opgenomen?' Hij mompelt wat onduidelijks. De vrouw pakt haar mobiel. 'Ik ben er niet zo goed in,' zegt ze, 'maar doordat je geappt hebt zit ik met mijn geheugen.' Omdat ik bang ben dat de man strax op zijn donder krijgt, bied ik aan om mijn app te verwijderen. Ze gaat naar de keuken en ontsmet haar mobiel. 'Eerst even ontsmetten', zegt ze. Ik verwijder het gesprek, maar de vrouw wil dat ik helemaal uit haar mobiel verdwijn. 'Niet omdat ik u wil verwijderen hoor,' zegt ze 'maar om mijn geheugen'. En dat krijg ik ook niet voor elkaar. (Ik kijk wel uit strax besta ik ook niet meer)

'Mijn man heeft gister zomaar aangeboden dat je hier kon komen en dat was niet handig', ze kijkt beschuldigend naar de man. 'Ja daar kunt u niets aan doen hoor en het is nu ook helemaal goed, maar u bent de eerste in deze moeilijke tijden en ik had de boel nog niet op orde en dat moest ik dus allemaal vandaag doen en al die boodschappen halen omdat u kwam. Ja het is goed hoor dat u komt, maar hij overlegt dat dan niet en dan sta ik er helemaal alleen voor. Ik was dan ook in de winkel voor al die boodschappen, toen u apte. U had beter kunnen bellen, maar daar begin ik niet weer over.
Strax raken we allemaal nog besmet ook.'
'Ja', zeg ik, 'da's best nogal een risico in deze moeilijke tijden'.

Woensdag 27 mei 2020

  • 29 Mei 2020 - 12:00

    Hilda:

    Lieve zusje,

    Heerlijke corona-conversaties zijn dit.....genieten!!
    Zij is duidelijk de baas, zo zie ik het graag! ;)
    Ik verwacht nog een foto van je met mondkapje!
    Wandel ze!
    Knuf!

  • 29 Mei 2020 - 18:26

    Akke Kuipers:

    Ha zus ja dat jij daar de voorkeur aan geeft wist ik wel.
    Wens je echtgenoot sterkte ;)) xxx

  • 29 Mei 2020 - 19:38

    Janny :

    Oh Akke ik zie dit trafeel voor mij helemaal niet jou ding.
    Groetjes.

  • 29 Mei 2020 - 20:06

    Akke Kuipers:

    Janny ... later zag ik het verhaal...dat helpt

  • 01 Juni 2020 - 13:34

    Ellen:

    Hahaha, wat een grappig zeg, wat een leven! Je hebt vast wat kleur achtergelaten ;-) of is de B&B nu definitief gesloten? De risico's zijn ook zooo groot in deze barre tijden.
    Vraag maar aan het RIVM (Rijks Instituut Volks Manipulatie ) ....
    Ach ja ... Contrasten maken het leven mooier. Heerlijk nog 1 tegoed. xxx
    Ojee Ik loop alweer een verhaaltje achter zie ik.

  • 01 Juni 2020 - 17:36

    Marchienes:

    My God liever buiten slapen toch ..dilemma?

  • 01 Juni 2020 - 21:27

    Akke Kuipers:

    Ellen het was buitengewoon bijzonder . Zoiets levert in ieder geval een verhaal

  • 01 Juni 2020 - 21:28

    Akke Kuipers:

    Marchienus ook buiten slapen heeft zijn charmes ;)

  • 02 Juni 2020 - 21:24

    Mandy:

    Lieve Akke,

    haha mijn mondkapje wordt geshowd. Die had ze natuurlijk ook willen hebben bij het boodschappen doen en gedurende jouw verblijf daar. Het klinkt wat spastisch. Op naar de oud collega :)

    Liefs Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

akke

- En waar ik thuishoor wil ik telkens weg - Ik reis graag. De laatste jaren drijft onrust me naar andere oorden. Als mijn werk en de pot met geld ruimte bieden, pak ik mijn backpack en vertrek. Reis naar de horizon, die altijd op afstand blijft. Ik ga naar andere landen, ontdek andere culturen, ontmoet andere mensen, zeden en mores. Ze leren me relativeren. Ik loop door de bergen, vaar over onbekende rivieren en zie de zeeën. Adem de lucht, zie wolken, stukjes hemel. Als kind zwierf ik graag door de velden. Met mijn zusjes, mijn broer en vriendjes. We beleefden avonturen en creëerden ze. Ruïnes, eilanden, bomen, sloten, smalle weggetjes, hutten en vuurtjes. En als er niemand mee kon, ging ik alleen. Steeds verder van huis. Steeds grotere rondes. Steeds eerder weg. Steeds later thuis. Dat avontuurlijke is nooit overgegaan. De lokroep van de verten. In de ban van het vreemde en onbekende. Ik vaar er wel bij. Mijn ogen gaan open. Mijn oren horen geluiden die ik niet ken. Ik proef andere dingen. Ervaar een andere wereld. Bont en kleurrijk. Weelderig. Aards en basic. De zeeën, grotten en spelonken, waterdieren, zeemeerminnen. Sprookjes. Mijn hart maakt sprongetjes. Ik overwin de angst, word zelfstandig en daarmee zelfbewust, trots en lef! Leven is bewegen.

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 167187

Voorgaande reizen:

17 April 2024 - 21 Mei 2024

Zwerven langs de noordkust van Spanje

25 April 2023 - 20 Mei 2023

De Primitivo

02 Juli 2022 - 06 Juli 2022

Solo

30 September 2021 - 15 September 2021

De via Monastica

11 Mei 2021 - 05 Juni 2021

Trekvogelen

06 September 2020 - 16 September 2020

Stubaital

12 Mei 2020 - 12 Mei 2020

Landlopen

28 April 2019 - 28 April 2019

De via Lemovicensis

18 September 2018 - 13 Oktober 2018

Verder op de via Podiensis

09 Juni 2018 - 30 Juni 2018

Alaska

08 September 2017 - 08 September 2017

Pelgrimeren langs de Via Podiensis

07 Maart 2017 - 07 Maart 2017

Siberie

29 September 2016 - 13 Oktober 2016

Schotland

04 September 2016 - 27 September 2016

De TransMongolieExpress

02 Februari 2016 - 01 April 2016

Het Verre Oosten

04 September 2015 - 11 September 2015

(onder)duiken in Egypte

12 Mei 2015 - 11 Juni 2015

De camino del northe

22 September 2014 - 16 Oktober 2014

pelgrimeren door Portugal en Spanje

17 Februari 2014 - 13 Maart 2014

Dolen door Cuba

14 September 2013 - 09 Oktober 2013

de Franciscaanse voettocht

Landen bezocht: