De glimlach boven het masker - Reisverslag uit Stubach, Oostenrijk van akke kuipers - WaarBenJij.nu De glimlach boven het masker - Reisverslag uit Stubach, Oostenrijk van akke kuipers - WaarBenJij.nu

De glimlach boven het masker

Blijf op de hoogte en volg akke

06 September 2020 | Oostenrijk, Stubach

Vanmiddag word ik gebeld door de man van het hotel waar ik een kamer heb geboekt zonder raam.
Omdat ik de volgende dag om 7 uur moet vliegen van Schiphol naar Innsbruck, heb ik een hotel geregeld zodat ik de avond tevoren in de buurt van het vliegveld kan slapen.
De man die belt is de medewerker van het goedkoopste hotel wat ik daar kon vinden, ik reserveerde er ook nog es de allergoedkoopste kamer, het is er eentje zonder raam. Maar nu legt de man in onhandig engels iets uit over een waterprobleem. Ik begrijp het niet helemaal, maar hij zegt dat ik niet kan slapen in de gereserveerde kamer. Hij biedt me een andere kamer aan in een ander hotel, ergens in hartje Amsterdam. Ik wil niet naar hartje Amsterdam, sorry ik wil alleen maar een kamer om te slapen, verder nix. Als ik aandring kan ik komen. Mooi.

Die dag ga ik met de trein en de bus naar het westen en stap 's avonds uit in Badhoevedorp bij de verkeerde halte. Daarom moet ik nog een uurtje extra lopen. Ik loop door het dorp, langs het water en beland uiteindelijk bij Lake Amsterdam waar het hotel ligt. Krijg er een luxe kamer met raam en val op het bed in slaap.

De wekker gaat om half 5. Een taxi brengt me naar Schiphol.
Op het vliegveld staat 1 man met een geweer. Vroeger stonden overal groepen militairen met geweren. De dreiging van terroristische aanslagen lijkt echter verdwenen. Ook de bagagecheck is meer niet wat het was. Vloeistoffen lijken ineens geen risico meer. Ik mag alles wat ik bij voorgaande checks moest showen in mijn rugzak laten.
En verder is het rustig op Schiphol. Ik zie meer personeel dan passagiers.

De risico's zijn verschoven, van terreur en aanslagen naar ongrijpbare risico's, die door mondkapjes en social distance gepoogd-beheersbaar-gemaakt-worden (de zin is even krakkemikkig als de poging)
De afmetingen van mijn rugzak zijn niet interessant meer. Alles mag mee in het vliegtuig. Ik had een mes mee willen nemen, maar omdat die er altijd uitgehaald wordt bij de controle heb ik hem thuisgelaten. Jammer. Het flesje water mag ook mee en ik heb een plaats in het vliegtuig op de eerste rij. Zo zie ik al die verschillende mondkapjes binnenlopen. Er zijn prachtige exemplaren bij.

Normaal werd er nog wel es geglimlacht; ook flirten was best een leuk tijdverdrijf tijdens zo'n reis. Als ik zo es oplet blijkt dat allemaal niet meer goed mogelijk. De non-verbale communicatie is door het mondkapje aan banden gelegd. Ik probeer het uit en glimlach naar de steward. Best een lekker ding. Waarschijnlijk glimlacht hij ook maar dat zie ik dan weer niet. Jammer. Ik ontdek dat het oefening vraagt om de glimlach boven het masker te ontdekken. De trekking rond de oogspiertjes te duiden.
Maar voor ik daar zicht op begin te krijgen land ik in Innsbruck.

Naja mijn kans komt nog wel..


zondag 6 september
Innsbruck

  • 06 September 2020 - 11:59

    Hilda:

    Lieve zus,

    De eerste troubles heb je al weer overwonnen!
    Er zullen wel meerdere volgen anders creëer jij ze wel!
    Ik wens je heel veel plezier geniet ervan denk dat het een hele mooie reis wordt!

    Knuf!!

  • 10 September 2020 - 16:49

    Akke Kuipers:

    Zus je kent me XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

akke

- En waar ik thuishoor wil ik telkens weg - Ik reis graag. De laatste jaren drijft onrust me naar andere oorden. Als mijn werk en de pot met geld ruimte bieden, pak ik mijn backpack en vertrek. Reis naar de horizon, die altijd op afstand blijft. Ik ga naar andere landen, ontdek andere culturen, ontmoet andere mensen, zeden en mores. Ze leren me relativeren. Ik loop door de bergen, vaar over onbekende rivieren en zie de zeeën. Adem de lucht, zie wolken, stukjes hemel. Als kind zwierf ik graag door de velden. Met mijn zusjes, mijn broer en vriendjes. We beleefden avonturen en creëerden ze. Ruïnes, eilanden, bomen, sloten, smalle weggetjes, hutten en vuurtjes. En als er niemand mee kon, ging ik alleen. Steeds verder van huis. Steeds grotere rondes. Steeds eerder weg. Steeds later thuis. Dat avontuurlijke is nooit overgegaan. De lokroep van de verten. In de ban van het vreemde en onbekende. Ik vaar er wel bij. Mijn ogen gaan open. Mijn oren horen geluiden die ik niet ken. Ik proef andere dingen. Ervaar een andere wereld. Bont en kleurrijk. Weelderig. Aards en basic. De zeeën, grotten en spelonken, waterdieren, zeemeerminnen. Sprookjes. Mijn hart maakt sprongetjes. Ik overwin de angst, word zelfstandig en daarmee zelfbewust, trots en lef! Leven is bewegen.

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 171123

Voorgaande reizen:

17 April 2024 - 21 Mei 2024

Zwerven langs de noordkust van Spanje

25 April 2023 - 20 Mei 2023

De Primitivo

02 Juli 2022 - 06 Juli 2022

Solo

30 September 2021 - 15 September 2021

De via Monastica

11 Mei 2021 - 05 Juni 2021

Trekvogelen

06 September 2020 - 16 September 2020

Stubaital

12 Mei 2020 - 12 Mei 2020

Landlopen

28 April 2019 - 28 April 2019

De via Lemovicensis

18 September 2018 - 13 Oktober 2018

Verder op de via Podiensis

09 Juni 2018 - 30 Juni 2018

Alaska

08 September 2017 - 08 September 2017

Pelgrimeren langs de Via Podiensis

07 Maart 2017 - 07 Maart 2017

Siberie

29 September 2016 - 13 Oktober 2016

Schotland

04 September 2016 - 27 September 2016

De TransMongolieExpress

02 Februari 2016 - 01 April 2016

Het Verre Oosten

04 September 2015 - 11 September 2015

(onder)duiken in Egypte

12 Mei 2015 - 11 Juni 2015

De camino del northe

22 September 2014 - 16 Oktober 2014

pelgrimeren door Portugal en Spanje

17 Februari 2014 - 13 Maart 2014

Dolen door Cuba

14 September 2013 - 09 Oktober 2013

de Franciscaanse voettocht

Landen bezocht: