Van argeloos naar eindeloos en uitgeblust - Reisverslag uit Hattem, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu Van argeloos naar eindeloos en uitgeblust - Reisverslag uit Hattem, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu

Van argeloos naar eindeloos en uitgeblust

Blijf op de hoogte en volg akke

17 Mei 2020 | Nederland, Hattem

En dan gebeurt er zoveel dat ik aan schrijven niet toe kom. Ik loop eindeloos van Nooitgedacht naar Lheebroek. Uiteindelijk als ik uitgeblust bij mijn gereserveerde bed, van een vriend op de fiets, aankom kennen ze me niet. Ze hebben geen bed voor mij, want ze hadden geen reservering van mij. Ik begrijp het even niet en zak uitgeblust neer op een Drentse kei en maak misschien wel zo'n wanhopige indruk dat de mensen van het verkeerde adres aanbieden om mij naar het goede adres te brengen, als ik weet waar dat is. Maar koning Corona verbiedt die liefdadigheid. (Veiligheid staat op nr 1) ik moet (zonder moed) weer aan de wandel.

Toen Ilse vanmorgen vertrok zwierf ik argeloos en dwalend rond. Ik belandde bij cafe Amer, waar ze 'koffie met cake to go' verkochten. Ik nam het ervan. Toen ik na wat uren lopen de route checkte bleek het eindeloos. Nog een uur of 5 non stop lopen . Ik besloot het jacobspad te verlaten en rechtstreeks te gaan. Via het asfalt. In de verte zag ik eindeloze kaarsrechte wegen in de horizon opgaan. Ik probeerde te mediteren. Zo in mezelf opgaan dat de gedachten in mijn lichaam verzinken waardoor ze oplossen. Mark kan het, hij vertelde er laatst over. Ik kan het een heel klein beetje. Oefenstuff dus.
Ik overweeg te liften, maar bedenk dat ik mensen daarmee voor een dilemma plaats. Egoïsme of altruïsme. Maak je keuze. Gelukkig is het verboden om lifters mee te nemen. Daarmee is het dilemma opgeheven.

Ik beloon mijzelf met de gedachte dat ik in Beilen mag pleisteren. Voor koffie met wat dan ook. Alles is welkom. Ik beland bij een pompstation naast de A28. Er is zelfs een tafeltje naast de benzinepompen en de wasstraat. Voor mijn neus razen de auto's voorbij. Van de autoluwte, geïnitieerd door koning Corona, merk ik hier nix. Ik bedenk ter plekke dat ik nog maar anderhalf uur hoef te lopen. Dan ben ik er! Ondanks de vermoeidheid is de koffie mwah. En het lekkers ook mwah. Ik pak mijn boeltje en loop.
Nog een eindeloos stuk asfalt. Ik besluit een zandweg te nemen. Dat is 3 minuten omlopen, maar ik ben klaar met asfalt, word blij van het zandweggetje, trek mijn schoenen uit. Als ik langs een camping loop, ben ik met mijn blote voeten en rugzak een bezienswaardigheid. Mannen roepen naar mij.

Ik loop en voel me uitgeput. Het einde in zicht en dan blijkt het einde een foutje te zijn; zit ik met mijn handen in het haar en mijn mobiel op de knieën de puzzel op te lossen. Ik moet nog een uurtje lopen. Dan zegt de vrouw van het juiste adres: 'zal ik je halen met 2 fietsen? Dat heb ik vroeger vaak genoeg gedaan'. Ze snapt dat ik 'er doorheen zit'. Ik durf nauwelijks ja te zeggen, maar enig aandringen en zeg ik: 'graag'.

Vrijdag 15 mei
Van Nooitgedacht naar Lhee

  • 17 Mei 2020 - 20:27

    Hilda:

    Lieve Akke,

    Daar ga je weer helemaal van het padje....maar dat hoort bij jou!
    Het moet niet goed gaan anders is het leven saai en voorspelbaar, avontuur daar hou je van!
    Je loopt wat af met af en toe een inzinking lees ik tja dat hoort er ook bij.
    Voedsel is er weinig te krijgen begrijp koffie met meuk enz.....en daar moet jij op lopen extra handicap!
    Wens je veel mooie ontmoetingen en avonturen toe lieve zus!

    Knuf!!

  • 18 Mei 2020 - 19:05

    Akke Kuipers:

    Zusje vandaag dook ik in de IJssel . Het was zo verfrissend, zelfs ik wist niet meer hoeveel helderheid dat oplevert. Mooie ontmoetingen heb ik.. avonturen beleef ik en padjes zijn er voor om 'van het padje te gaan'. Blablablah...
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

akke

- En waar ik thuishoor wil ik telkens weg - Ik reis graag. De laatste jaren drijft onrust me naar andere oorden. Als mijn werk en de pot met geld ruimte bieden, pak ik mijn backpack en vertrek. Reis naar de horizon, die altijd op afstand blijft. Ik ga naar andere landen, ontdek andere culturen, ontmoet andere mensen, zeden en mores. Ze leren me relativeren. Ik loop door de bergen, vaar over onbekende rivieren en zie de zeeën. Adem de lucht, zie wolken, stukjes hemel. Als kind zwierf ik graag door de velden. Met mijn zusjes, mijn broer en vriendjes. We beleefden avonturen en creëerden ze. Ruïnes, eilanden, bomen, sloten, smalle weggetjes, hutten en vuurtjes. En als er niemand mee kon, ging ik alleen. Steeds verder van huis. Steeds grotere rondes. Steeds eerder weg. Steeds later thuis. Dat avontuurlijke is nooit overgegaan. De lokroep van de verten. In de ban van het vreemde en onbekende. Ik vaar er wel bij. Mijn ogen gaan open. Mijn oren horen geluiden die ik niet ken. Ik proef andere dingen. Ervaar een andere wereld. Bont en kleurrijk. Weelderig. Aards en basic. De zeeën, grotten en spelonken, waterdieren, zeemeerminnen. Sprookjes. Mijn hart maakt sprongetjes. Ik overwin de angst, word zelfstandig en daarmee zelfbewust, trots en lef! Leven is bewegen.

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 167312

Voorgaande reizen:

17 April 2024 - 21 Mei 2024

Zwerven langs de noordkust van Spanje

25 April 2023 - 20 Mei 2023

De Primitivo

02 Juli 2022 - 06 Juli 2022

Solo

30 September 2021 - 15 September 2021

De via Monastica

11 Mei 2021 - 05 Juni 2021

Trekvogelen

06 September 2020 - 16 September 2020

Stubaital

12 Mei 2020 - 12 Mei 2020

Landlopen

28 April 2019 - 28 April 2019

De via Lemovicensis

18 September 2018 - 13 Oktober 2018

Verder op de via Podiensis

09 Juni 2018 - 30 Juni 2018

Alaska

08 September 2017 - 08 September 2017

Pelgrimeren langs de Via Podiensis

07 Maart 2017 - 07 Maart 2017

Siberie

29 September 2016 - 13 Oktober 2016

Schotland

04 September 2016 - 27 September 2016

De TransMongolieExpress

02 Februari 2016 - 01 April 2016

Het Verre Oosten

04 September 2015 - 11 September 2015

(onder)duiken in Egypte

12 Mei 2015 - 11 Juni 2015

De camino del northe

22 September 2014 - 16 Oktober 2014

pelgrimeren door Portugal en Spanje

17 Februari 2014 - 13 Maart 2014

Dolen door Cuba

14 September 2013 - 09 Oktober 2013

de Franciscaanse voettocht

Landen bezocht: