Gevaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu Gevaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu

Gevaar

Door: akke

Blijf op de hoogte en volg akke

17 April 2024 | Nederland, Amsterdam

Ben je wel es bang? over die vraag praat ik soms. Gister bijvoorbeeld was ik bang dat ik vandaag gestrest zou raken van het 'aanlooptraject' naar Spanje. De bus, de trein, de internationale trein, de bus die me naar het vliegveld zal brengen. Het gaat om naadloze verbindingen, een paar minuten speelruimte. En die gedachte kan voor stress zorgen. Ik maakte me er een heel klein beetje zorgen over. Die spanning vooraf is natuurlijk nutteloos. Het zorgt niet voor een vloeiende reis.

Vandaag stort ik me relaxt in de trip. Ik leef nog de zachtheid en de rust van het afgelopen weekend in het Belgische Bos. Daar zakte ik zo diep in het bos, de bosjesmensen en mijn eigen lijf. De energie knalde, ze ging samen op met ontspanning. En dat weekend straalt uit naar deze reis. Ik neem haar mee als hoofdbestanddeel in mijn rugzak.

'Kom je wel es in gevaarlijke situaties,' vroeg hij. Ter plekke wist ik het niet te bedenken. Maar later dacht ik aan Ulaanbataar, de hoofdstad van Mongolië. 's Morgens zou ik opgepikt worden en naar het station gebracht.

ik sta te wachten op de stoep tot er een auto stopt. Ik stap in. Op dat moment rent er een man naar de auto, rukt de deur open en trekt me eruit. Hij schreeuwt alsof hij in paniek is. De auto waar ik in stapte is zomaar een auto. Niet de auto die me naar het station zou brengen. Wie weet waar hij me zou brengen. Misschien wel naar het gevaar.

Het voelde als 'op het nippertje'. Alsof mijn beschermengel me bij de lurven greep.

Vandaag ga ik met een glimlach en vol vertrouwen op reis. Na 12 uur bussen, treinen en vliegen kom ik aan in Bayonne, waar Michel me hartelijk welkom gaat heten, volgens zijn bericht. Ik ga er vanuit. En anders gaat het gewoon een beetje anders.

Het avontuur heeft me te pakken

17 april 2024

Van Glimmen naar Bayonne


  • 17 April 2024 - 13:32

    Hilda:

    Lieve Akke,

    Een nieuw avontuur nieuwe kansen

    Ben benieuwd waar dit je brengen gaat!

    En.....relaxed hé no stressssss

    Geniet ervan![e-2764]️[e-1f618]


  • 17 April 2024 - 13:39

    Rosanne :

    Whoohoo!!!! Benieuwd naar al je avonturen


  • 17 April 2024 - 16:13

    Bart Lucassen:

    Ik wens je een fijne reis.


  • 17 April 2024 - 19:59

    Akke Kuipers:

    Vanwege oponthoud bij de internationale trein naar Brussel heb ik mijn vliegtuig gemist. En nu? Ik weet het nog niet. Onderzoek de opties, laad mijn mobiel op. Waar ga ik slapen? Nog zo'n vraag. Misschien wel op het vliegveld. Ik heb al een lekker bankje gespot. Wie weet ga ik morgenvroeg met blablacar naar Irun. Maar dat is onzeker. Kamal moet nog reageren. Vliegen naar Bordeaux is ook nog een optie.

    Ik ga ervaren hoe ik dit avontuur beleef. Weltrusten strakjes


  • 17 April 2024 - 21:34

    Marius :

    Goede reis Akke! Ik kijk uit naar je verhalen. Veel plezier en weinig gevaar gewenst!


  • 18 April 2024 - 08:50

    Elsbeth:

    Oh mamsie, dat was echt op het nippertje! Voorzichtig he

    Liefs


  • 18 April 2024 - 13:37

    Karlijn Van Grinsven :

    Wat een heerlijk avontuur weer wat ook avontuurlijk begonnen is! Geniet schat [e-2764]️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

akke

- En waar ik thuishoor wil ik telkens weg - Ik reis graag. De laatste jaren drijft onrust me naar andere oorden. Als mijn werk en de pot met geld ruimte bieden, pak ik mijn backpack en vertrek. Reis naar de horizon, die altijd op afstand blijft. Ik ga naar andere landen, ontdek andere culturen, ontmoet andere mensen, zeden en mores. Ze leren me relativeren. Ik loop door de bergen, vaar over onbekende rivieren en zie de zeeën. Adem de lucht, zie wolken, stukjes hemel. Als kind zwierf ik graag door de velden. Met mijn zusjes, mijn broer en vriendjes. We beleefden avonturen en creëerden ze. Ruïnes, eilanden, bomen, sloten, smalle weggetjes, hutten en vuurtjes. En als er niemand mee kon, ging ik alleen. Steeds verder van huis. Steeds grotere rondes. Steeds eerder weg. Steeds later thuis. Dat avontuurlijke is nooit overgegaan. De lokroep van de verten. In de ban van het vreemde en onbekende. Ik vaar er wel bij. Mijn ogen gaan open. Mijn oren horen geluiden die ik niet ken. Ik proef andere dingen. Ervaar een andere wereld. Bont en kleurrijk. Weelderig. Aards en basic. De zeeën, grotten en spelonken, waterdieren, zeemeerminnen. Sprookjes. Mijn hart maakt sprongetjes. Ik overwin de angst, word zelfstandig en daarmee zelfbewust, trots en lef! Leven is bewegen.

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 170146

Voorgaande reizen:

17 April 2024 - 21 Mei 2024

Zwerven langs de noordkust van Spanje

25 April 2023 - 20 Mei 2023

De Primitivo

02 Juli 2022 - 06 Juli 2022

Solo

30 September 2021 - 15 September 2021

De via Monastica

11 Mei 2021 - 05 Juni 2021

Trekvogelen

06 September 2020 - 16 September 2020

Stubaital

12 Mei 2020 - 12 Mei 2020

Landlopen

28 April 2019 - 28 April 2019

De via Lemovicensis

18 September 2018 - 13 Oktober 2018

Verder op de via Podiensis

09 Juni 2018 - 30 Juni 2018

Alaska

08 September 2017 - 08 September 2017

Pelgrimeren langs de Via Podiensis

07 Maart 2017 - 07 Maart 2017

Siberie

29 September 2016 - 13 Oktober 2016

Schotland

04 September 2016 - 27 September 2016

De TransMongolieExpress

02 Februari 2016 - 01 April 2016

Het Verre Oosten

04 September 2015 - 11 September 2015

(onder)duiken in Egypte

12 Mei 2015 - 11 Juni 2015

De camino del northe

22 September 2014 - 16 Oktober 2014

pelgrimeren door Portugal en Spanje

17 Februari 2014 - 13 Maart 2014

Dolen door Cuba

14 September 2013 - 09 Oktober 2013

de Franciscaanse voettocht

Landen bezocht: