Wegens delict gesloten - Reisverslag uit Groningen, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu Wegens delict gesloten - Reisverslag uit Groningen, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu

Wegens delict gesloten

Blijf op de hoogte en volg akke

18 Maart 2014 | Nederland, Groningen

De geur is sterk, zoet en verdorven. Het ruikt nabij.
Ik zit achter een grijze rugleuning met blauwe hoofdsteun. Daarboven een deel van een hoofd, met bruin haar. Ik gok van een man. In de ruit rechts zie ik een bril en bladzijden die omgeslagen worden. Papier met letters.
Naast mij hangt een ijzeren bakje. Twee schroeven als scharnier. Een ijzeren klep om af te dekken. Ik til de klep omhoog. Een zwerm kleine vliegjes walmt mij tegemoet. Ik sla verschrikt terug. De geur komt mee naar buiten. Weeïg en weerzinwekkend. Ik wapper door de vliegjes en kijk in het ijzeren bakje.

De vogel is dood.
Het beweegt en kronkelt op de vogel. Ik houd de adem in. Laat de klep vallen.
Voor mij komt het haar met hoofd overeind. Het behoort toe aan een vrouw. Ze draagt een grijze jurk en een rood gebreid vest.
'Vreselijk,' mompelt ze voor zich. 'Vreselijk.'
Ik zie een panty met een ril over de kuit.
De vrouw stopt papieren in een plastic tasje van de Action.

Ik moet nodig plassen. Sta op en loop naar het dichtstbijzijnde toilet.
Daar staat een man met een geruit jasje.
Het slot van het toilet staat op rood. Na een poosje wachten zie ik op de deur: -wegens defect gesloten- Ik ga op zoek naar een ander toilet. Loop door de gang. In een halletje is weer een toilet. Ik kijk opzij en naar buiten. Het landschap flitst voorbij.
Opeens is de man met het geruite jasje achter mij. Hij gaat vlug de wc in. Ik moet verschrikkelijk nodig plassen. Ik wacht op het blauwe bankje in de hal voor het toilet. Het wachten duurt. Ik moet echt plassen. Er zijn al 8 minuten voorbij en de man met het geruite jasje komt niet naar buiten.
Ik klop op de deur. 'Opschieten,' roep ik.
Ik hoor nix, wacht nog 5 minuten.
Ik klop weer. 'Hé! Opschieten.'
Geen reactie.
Ik ga op zoek naar een andere wc waar ik kan plassen.
Aan het einde van de gang is nog een wc. Ik kan zo naar binnen. Net op tijd. Ik houd het niet meer en plas over de wc. De vloer wordt nat. Ik sta met mijn schoenen in een plas. Het stinkt er.

Als ik weer door de gang loop, ruik ik een vreemde geur. Rottigheid en stank.
Ik kom bij het halletje van het toilet waar de man met het geruite jasje naar binnen ging en verdween.
Een vrouw in grijs uniform is bezig de vloer van het halletje schoon te maken met een dweil en een emmer water. Ze bukt zich. Ik zie een ril in de panty bij de kuit.
Ik kan niet passeren. De vrouw en de emmer staan in de weg. Dan gaat de deur van het toilet open. Een zwerm vliegjes walmt naar buiten. Vult het halletje. De vrouw vervaagt. Ik wapper naar de vliegjes. De geur uit het toilet doet me denken aan de dood. Ik zie het geruite jasje. Het ligt op de grond. In een rode plas.
Aan een haakje boven het toilet hangt een plastic tasje van de Action.
De vrouw pakt een papier uit het plastic tasje.
Uit het borstzakje van haar uniform haalt ze een pen.
Ze legt het papier tegen de wand en schrijft.
Dan haalt ze uit het plastic tasje een rol plakband en plakt het beschreven vel op de deur van het toilet.
'Vreselijk,' mompelt ze.
'Vreselijk.'
Ik lees: -wegens delict gesloten-

  • 18 Maart 2014 - 11:28

    Akke Kuipers:

    ik ben weer terug in Nederland.
    nog even een verhaaltje.
    lekker voor het slapen gaan...

    mijn dagboek is meer dan 4500 x gelezen, dat vind ik top!
    en alle reacties maakten dat ik niet alleen op reis was. dankje !!

    wat ik nu ga doen? belastingformulier en nieuwe reizen plannen..
    XXX

  • 18 Maart 2014 - 11:34

    Hilda:

    Ha die lieve zus weer veilig thuis en nog even een bloedstollend verhaal, prachtig!
    Akke en smerige verhalen.....
    Ja nu weer back to the basic jammer hé, maar ach voor je het weet ben je weer op reis, time flies!
    Liefs!

  • 18 Maart 2014 - 11:36

    Akke Kuipers:

    die positiviteit zusje, dat zit in de genen!

  • 18 Maart 2014 - 13:07

    Grydie@gmail.com:

    Hoi Akke, weer heelhuids en hopelijk voldaan weer terug in het hoge noorden.
    Wij hebben weer heerlijk genoten van al jou spannende en bij tijd ook wat lekker smerige verhaaltjes, voor de verandering best leuk.
    Vul nou maar lekker jou belasting papier in wat een vervelende bezigheid is en ga maar lekker plannen maken voor je volgende reis en wij houden ons weer aan bevolen om weer getuige te mogen zijn, liefs Grietje.

  • 18 Maart 2014 - 14:38

    Akke Kuipers:

    Ha grietje, lekker mijn belastingformulier invullen...
    Even soep koken van het tafelkleedje..
    Smerige vervelende dingen opknappen
    Veranderingen, overal valt iets van te breien
    Reisplannen stapelen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

akke

- En waar ik thuishoor wil ik telkens weg - Ik reis graag. De laatste jaren drijft onrust me naar andere oorden. Als mijn werk en de pot met geld ruimte bieden, pak ik mijn backpack en vertrek. Reis naar de horizon, die altijd op afstand blijft. Ik ga naar andere landen, ontdek andere culturen, ontmoet andere mensen, zeden en mores. Ze leren me relativeren. Ik loop door de bergen, vaar over onbekende rivieren en zie de zeeën. Adem de lucht, zie wolken, stukjes hemel. Als kind zwierf ik graag door de velden. Met mijn zusjes, mijn broer en vriendjes. We beleefden avonturen en creëerden ze. Ruïnes, eilanden, bomen, sloten, smalle weggetjes, hutten en vuurtjes. En als er niemand mee kon, ging ik alleen. Steeds verder van huis. Steeds grotere rondes. Steeds eerder weg. Steeds later thuis. Dat avontuurlijke is nooit overgegaan. De lokroep van de verten. In de ban van het vreemde en onbekende. Ik vaar er wel bij. Mijn ogen gaan open. Mijn oren horen geluiden die ik niet ken. Ik proef andere dingen. Ervaar een andere wereld. Bont en kleurrijk. Weelderig. Aards en basic. De zeeën, grotten en spelonken, waterdieren, zeemeerminnen. Sprookjes. Mijn hart maakt sprongetjes. Ik overwin de angst, word zelfstandig en daarmee zelfbewust, trots en lef! Leven is bewegen.

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 168886

Voorgaande reizen:

17 April 2024 - 21 Mei 2024

Zwerven langs de noordkust van Spanje

25 April 2023 - 20 Mei 2023

De Primitivo

02 Juli 2022 - 06 Juli 2022

Solo

30 September 2021 - 15 September 2021

De via Monastica

11 Mei 2021 - 05 Juni 2021

Trekvogelen

06 September 2020 - 16 September 2020

Stubaital

12 Mei 2020 - 12 Mei 2020

Landlopen

28 April 2019 - 28 April 2019

De via Lemovicensis

18 September 2018 - 13 Oktober 2018

Verder op de via Podiensis

09 Juni 2018 - 30 Juni 2018

Alaska

08 September 2017 - 08 September 2017

Pelgrimeren langs de Via Podiensis

07 Maart 2017 - 07 Maart 2017

Siberie

29 September 2016 - 13 Oktober 2016

Schotland

04 September 2016 - 27 September 2016

De TransMongolieExpress

02 Februari 2016 - 01 April 2016

Het Verre Oosten

04 September 2015 - 11 September 2015

(onder)duiken in Egypte

12 Mei 2015 - 11 Juni 2015

De camino del northe

22 September 2014 - 16 Oktober 2014

pelgrimeren door Portugal en Spanje

17 Februari 2014 - 13 Maart 2014

Dolen door Cuba

14 September 2013 - 09 Oktober 2013

de Franciscaanse voettocht

Landen bezocht: