Wegens delict gesloten - Reisverslag uit Groningen, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu Wegens delict gesloten - Reisverslag uit Groningen, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu

Wegens delict gesloten

Blijf op de hoogte en volg akke

18 Maart 2014 | Nederland, Groningen

De geur is sterk, zoet en verdorven. Het ruikt nabij.
Ik zit achter een grijze rugleuning met blauwe hoofdsteun. Daarboven een deel van een hoofd, met bruin haar. Ik gok van een man. In de ruit rechts zie ik een bril en bladzijden die omgeslagen worden. Papier met letters.
Naast mij hangt een ijzeren bakje. Twee schroeven als scharnier. Een ijzeren klep om af te dekken. Ik til de klep omhoog. Een zwerm kleine vliegjes walmt mij tegemoet. Ik sla verschrikt terug. De geur komt mee naar buiten. Weeïg en weerzinwekkend. Ik wapper door de vliegjes en kijk in het ijzeren bakje.

De vogel is dood.
Het beweegt en kronkelt op de vogel. Ik houd de adem in. Laat de klep vallen.
Voor mij komt het haar met hoofd overeind. Het behoort toe aan een vrouw. Ze draagt een grijze jurk en een rood gebreid vest.
'Vreselijk,' mompelt ze voor zich. 'Vreselijk.'
Ik zie een panty met een ril over de kuit.
De vrouw stopt papieren in een plastic tasje van de Action.

Ik moet nodig plassen. Sta op en loop naar het dichtstbijzijnde toilet.
Daar staat een man met een geruit jasje.
Het slot van het toilet staat op rood. Na een poosje wachten zie ik op de deur: -wegens defect gesloten- Ik ga op zoek naar een ander toilet. Loop door de gang. In een halletje is weer een toilet. Ik kijk opzij en naar buiten. Het landschap flitst voorbij.
Opeens is de man met het geruite jasje achter mij. Hij gaat vlug de wc in. Ik moet verschrikkelijk nodig plassen. Ik wacht op het blauwe bankje in de hal voor het toilet. Het wachten duurt. Ik moet echt plassen. Er zijn al 8 minuten voorbij en de man met het geruite jasje komt niet naar buiten.
Ik klop op de deur. 'Opschieten,' roep ik.
Ik hoor nix, wacht nog 5 minuten.
Ik klop weer. 'Hé! Opschieten.'
Geen reactie.
Ik ga op zoek naar een andere wc waar ik kan plassen.
Aan het einde van de gang is nog een wc. Ik kan zo naar binnen. Net op tijd. Ik houd het niet meer en plas over de wc. De vloer wordt nat. Ik sta met mijn schoenen in een plas. Het stinkt er.

Als ik weer door de gang loop, ruik ik een vreemde geur. Rottigheid en stank.
Ik kom bij het halletje van het toilet waar de man met het geruite jasje naar binnen ging en verdween.
Een vrouw in grijs uniform is bezig de vloer van het halletje schoon te maken met een dweil en een emmer water. Ze bukt zich. Ik zie een ril in de panty bij de kuit.
Ik kan niet passeren. De vrouw en de emmer staan in de weg. Dan gaat de deur van het toilet open. Een zwerm vliegjes walmt naar buiten. Vult het halletje. De vrouw vervaagt. Ik wapper naar de vliegjes. De geur uit het toilet doet me denken aan de dood. Ik zie het geruite jasje. Het ligt op de grond. In een rode plas.
Aan een haakje boven het toilet hangt een plastic tasje van de Action.
De vrouw pakt een papier uit het plastic tasje.
Uit het borstzakje van haar uniform haalt ze een pen.
Ze legt het papier tegen de wand en schrijft.
Dan haalt ze uit het plastic tasje een rol plakband en plakt het beschreven vel op de deur van het toilet.
'Vreselijk,' mompelt ze.
'Vreselijk.'
Ik lees: -wegens delict gesloten-

• 18 Maart 2014 - 11:28

Akke Kuipers:

ik ben weer terug in Nederland.
    nog even een verhaaltje.
    lekker voor het slapen gaan...

mijn dagboek is meer dan 4500 x gelezen, dat vind ik top!
    en alle reacties maakten dat ik niet alleen op reis was. dankje !!

wat ik nu ga doen? belastingformulier en nieuwe reizen plannen..
    XXX

• 18 Maart 2014 - 11:34

Hilda:

Ha die lieve zus weer veilig thuis en nog even een bloedstollend verhaal, prachtig!
    Akke en smerige verhalen.....
    Ja nu weer back to the basic jammer hé, maar ach voor je het weet ben je weer op reis, time flies!
    Liefs!

• 18 Maart 2014 - 11:36

Akke Kuipers:

die positiviteit zusje, dat zit in de genen!

• 18 Maart 2014 - 13:07

Grydie@gmail.com:

Hoi Akke, weer heelhuids en hopelijk voldaan weer terug in het hoge noorden.
    Wij hebben weer heerlijk genoten van al jou spannende en bij tijd ook wat lekker smerige verhaaltjes, voor de verandering best leuk.
    Vul nou maar lekker jou belasting papier in wat een vervelende bezigheid is en ga maar lekker plannen maken voor je volgende reis en wij houden ons weer aan bevolen om weer getuige te mogen zijn, liefs Grietje.

• 18 Maart 2014 - 14:38

Akke Kuipers:

Ha grietje, lekker mijn belastingformulier invullen...
    Even soep koken van het tafelkleedje..
    Smerige vervelende dingen opknappen
    Veranderingen, overal valt iets van te breien
    Reisplannen stapelen