Het is zooooo mooi - Reisverslag uit Comillas, Spanje van akke kuipers - WaarBenJij.nu Het is zooooo mooi - Reisverslag uit Comillas, Spanje van akke kuipers - WaarBenJij.nu

Het is zooooo mooi

Blijf op de hoogte en volg akke

26 Mei 2015 | Spanje, Comillas

Vandaag laat ik me gaan.
Overdrijven. Woorden gebruiken als: ontzettend, super en vreselijk. Mezelf ophemelen.
Ik ga me niet inhouden, evenwichtig, bescheiden en gematigd doen.
Geen saaie bedoening. Hier.

Vandaag ga ik voluit.
Ik geniet volop.
Mijn lijf is in topvorm
Ik voel de spieren in mijn knieën als ik omhoog loop en ik voel ze nog meer als ik omlaag loop. Alsof ze blij zijn dat ze goed gebruikt worden.
Mijn voeten hebben spieren, pezen, tenen, een voetzool, een hak. Ze hebben geen rare dingen of kneusjes en andere frutsels. Ze zien er mooi uit en ze gedragen zich zoals ik van mijn voeten verwacht: mij lekker laten lopen. Mijn benen zijn ontzettend gespierd, zonder dat ze een overdreven gespierde vorm hebben.
Ooit, vroeger was er een jongen die tegen mij zei dat ik uit moest kijken met wielrennen, want ik zou er zomaar 'onvrouwelijke' kuiten van kunnen krijgen. Ik weet nog dat ik geen 'onvrouwelijke' kuiten wilde hebben, maar ook niet wilde stoppen met wielrennen.
Ik ga er gewoon vanuit dat ik geen aanleg heb voor 'onvrouwelijke' kuiten. Soms krijg ik zelfs complimentjes over mijn benen. Ook deze camino weer. (mooie lange benen ;)
Ook mijn schouders en rug dragen mijn rugzak zonder dat ze daar klagerig over doen.
En als ik vermoeid en afgepeigerd aankom in een albergue, slaap ik een nachtje en de volgende morgen ben ik weer in topvorm.

Ik slaap inmiddels zelfs door een compleet koor van snurkers heen. Heike is expert. Die nacht voorspelde ze een snurkconcert. Ze hoeft iemand maar te zien of ze voorspelt de snurker. Het klopt feilloos, zegt ze zelf.
'8 van de 9 mannen,' zei ze die avond. Toen ik om 6 uur 's morgens wakker werd was Heike verdwenen. En de man aan mijn voeteneinde ook. Later vertelde Heike: '5 minuten nadat het licht uitging barstte het koor los. Een zwijnenstal,' zei ze. Ze was uiteindelijk opgestaan en in de kapel gaan liggen. Daar lag nog een vluchteling.
En ik? Nix gehoord. Overal doorheen geslapen. Heike begreep er nix van. Ik ook niet. Ik slaap super licht, denk ik altijd. Inmiddels weet ik dat ik door complete nachtorkesten heen slaap.
Een goeie nachtrust. Goud waard.

Vandaag loop ik. Over prachtige paadjes. Door bergen en door dalen. Langs rotspartijen. Langs zee. Het is zooooo mooi. Onvoorstelbaar mooi. Ik ben blij. Vrolijk. Gelukkig.
Ik zwaai mijn armen zijwaarts. Ik hef mijn armen omhoog. Groet de vogels, groet de koeien. Groet de Eeuwige. De lucht en de adem.
Zachtjes tinkelen bellen van koeien in de bergen. Ik zie vogels die ik niet ken. Ze zingen speciaal voor mij. Welkom..
In baaien spat de zee haar water als fonteinen tegen de rotsen.
Ik klim ernaar toe. Via ruige weggetjes.
Mijn eigen weg.

Ik trek mijn schoenen uit en leg me neer op de begroeiing van een rots.
Val in slaap. De zon schijnt.
Een uurtje later drink ik water. Eet brood en kaas.
Het is ...zooooo mooi......
Onvoorstelbaar
Dat ik hier mag zijn

  • 26 Mei 2015 - 20:49

    Hilda:

    Heerlijke overdreven zusje van mij! Ik zie je genieten, huppelen door de velden en de weiden.
    Het uitschreeuwen van plezier.....volgens mij snurk jij ook...heel hard zelfs -;)
    Superveel loopplezier...-xxx-

  • 28 Mei 2015 - 20:14

    Akke Kuipers:

    Wacht even hoor, dat snurken ligt hier heel gevoelig. Iedereen praat hier over de snurken. Heike en ik gaan ze killen. Het gaat om heftige zaken. Zonder nachtrust kun je het wel schudden op de camino. Dus smoren die zwijnen.
    en verder: loveU

  • 31 Mei 2015 - 13:38

    HildeD:

    Haha ha, heerlijk zo'n lekker zorgeloos verhaal, geniet met je mee!
    Fijne nachten gewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

akke

- En waar ik thuishoor wil ik telkens weg - Ik reis graag. De laatste jaren drijft onrust me naar andere oorden. Als mijn werk en de pot met geld ruimte bieden, pak ik mijn backpack en vertrek. Reis naar de horizon, die altijd op afstand blijft. Ik ga naar andere landen, ontdek andere culturen, ontmoet andere mensen, zeden en mores. Ze leren me relativeren. Ik loop door de bergen, vaar over onbekende rivieren en zie de zeeën. Adem de lucht, zie wolken, stukjes hemel. Als kind zwierf ik graag door de velden. Met mijn zusjes, mijn broer en vriendjes. We beleefden avonturen en creëerden ze. Ruïnes, eilanden, bomen, sloten, smalle weggetjes, hutten en vuurtjes. En als er niemand mee kon, ging ik alleen. Steeds verder van huis. Steeds grotere rondes. Steeds eerder weg. Steeds later thuis. Dat avontuurlijke is nooit overgegaan. De lokroep van de verten. In de ban van het vreemde en onbekende. Ik vaar er wel bij. Mijn ogen gaan open. Mijn oren horen geluiden die ik niet ken. Ik proef andere dingen. Ervaar een andere wereld. Bont en kleurrijk. Weelderig. Aards en basic. De zeeën, grotten en spelonken, waterdieren, zeemeerminnen. Sprookjes. Mijn hart maakt sprongetjes. Ik overwin de angst, word zelfstandig en daarmee zelfbewust, trots en lef! Leven is bewegen.

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 171123

Voorgaande reizen:

17 April 2024 - 21 Mei 2024

Zwerven langs de noordkust van Spanje

25 April 2023 - 20 Mei 2023

De Primitivo

02 Juli 2022 - 06 Juli 2022

Solo

30 September 2021 - 15 September 2021

De via Monastica

11 Mei 2021 - 05 Juni 2021

Trekvogelen

06 September 2020 - 16 September 2020

Stubaital

12 Mei 2020 - 12 Mei 2020

Landlopen

28 April 2019 - 28 April 2019

De via Lemovicensis

18 September 2018 - 13 Oktober 2018

Verder op de via Podiensis

09 Juni 2018 - 30 Juni 2018

Alaska

08 September 2017 - 08 September 2017

Pelgrimeren langs de Via Podiensis

07 Maart 2017 - 07 Maart 2017

Siberie

29 September 2016 - 13 Oktober 2016

Schotland

04 September 2016 - 27 September 2016

De TransMongolieExpress

02 Februari 2016 - 01 April 2016

Het Verre Oosten

04 September 2015 - 11 September 2015

(onder)duiken in Egypte

12 Mei 2015 - 11 Juni 2015

De camino del northe

22 September 2014 - 16 Oktober 2014

pelgrimeren door Portugal en Spanje

17 Februari 2014 - 13 Maart 2014

Dolen door Cuba

14 September 2013 - 09 Oktober 2013

de Franciscaanse voettocht

Landen bezocht: