Gooise vrouwen - Reisverslag uit Naarden, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu Gooise vrouwen - Reisverslag uit Naarden, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu

Gooise vrouwen

Blijf op de hoogte en volg akke

06 Juni 2021 | Nederland, Naarden

Die maandagochtend stapte ik op de bus naar Assen.
Ik had gisteren besloten tot het trekvogelpad.
De papieren versie van de route zou ik afhalen bij de ANWB in Assen.
Toen ik het boekje zag schrok ik. 'Hoeveel weegt tie?' vroeg ik de medewerkster.
'Geen idee',zei ze, 'maar het is het langste natuurpad van Nederland. 400 kilometer overdwars van west naar oost'. Ik had de route al op de app gedownload. Het boekje was pure luxe. En op reis kan ik me dat eigenlijk niet veroorloven.

Even later zat ik in de trein op weg naar Naarden. Het begon te regenen. Ik zat droog en bestudeerde de route. Heerlijk dat papieren gevoel. Wat een luxe.

In Naarden heb ik een bed en breakfast in het oude gedeelte van de stad. Het regent nog steeds als ik aanbel. 2 dames doen open. Ze zijn ook gast. De eigenares is foetsie. Er is wel een klein hondje. Hij keft tegen mij als ik door de kamer loop.
Even later komt er een vrouw hijgend binnen. 'Nog even 10 kilometer hardlopen', excuseert ze zich. Dan showt ze me een klein zolderkamertje. Daar moet ik me de rest van de avond vermaken. Morgenvroeg gaat ze sporten met wat vriendinnen. Hoe laat wil ik vertrekken?

Als ik de volgende dag Naarden uitloop zie ik overal hijgende rennende en zich opdrukkende vrouwen. Alsof hun leven ervan af hangt en misschien is dat ook wel zo.
Ik loop naar het volgende adres. Ook daar een klein hondje die al keffend in mijn voeten wil bijten.
'Nee schat niet doen', zegt de vrouw van het huis.

Als ik een paar dagen laten mijn zus vertel over mijn startbelevenissen, zegt ze: 'dat zijn nu echte Gooise vrouwen. Ze sporten altijd en hebben een klein keffend ***hondje waar ze mee naar de couffeur, de fashion store for dogs en de nagelstyliste gaan'.
Ik denk aan Beauty, een zwart wit krullerig hondje die bonbons krijgt van het vrouwtje.

• 06 Juni 2021 - 11:25

Judy:

Ha! Nederland door jouw ogen. Dat belooft nieuwe verhalen in een nieuw perspectief.
    Wandel ze!

• 06 Juni 2021 - 13:39

Sybren Bouwsma:

Wat mooi het Trekvogelpad. Begin je halverwege? Ik wil binnenkort hier vanuit Twente beginnen!

• 06 Juni 2021 - 16:25

Renze:

Mooi Akke, weer n nieuw avontuur tegemoet! Leuk om weer mee te leven en te lezen. Als je in de buurt bent welkom, en/ of ik loop n dagje mee X Renze

• 06 Juni 2021 - 21:35

Ha Judy! Het is een achteraf perspectief. Das ikig nieuw. X

• 06 Juni 2021 - 21:41

Akke Kuipers:

Siebren! Ja de meeste beginnen in het oosten. Ik ergens in de buurt van het westen maar sla duin en kust en droogmakerijen over. Begin in het gooi. Das mooi zat want morgen .. roept de plicht: het werk

• 06 Juni 2021 - 21:44

Akke Kuipers:

Lieve Renze morgen zal ik nog even beginnen met de mededeling dat het gaat om een afterparty. Ik kreeg er spijt van dat ik mijn I pad vanwege gewichts-af-of-over-wegingen thuisliet. Geen verhalen. En nu dus verhalen achteraf. Had het echt wel tof gevonden dat je meeliep. Maar overal zijn mogelijkheden
    X

• 08 Juni 2021 - 14:57

Mandy:

Lieve Akke,

Wat een leuke beschrijving van deze dame en haar hondje. Ze is er maar druk mee met dat sporten en socialicen.
    En jij lekker wandelen! Fijn dat je zoveel moois hebt gezien van Nederland.

Liefs Mandy

• 09 Juni 2021 - 14:35