Gooise vrouwen - Reisverslag uit Naarden, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu Gooise vrouwen - Reisverslag uit Naarden, Nederland van akke kuipers - WaarBenJij.nu

Gooise vrouwen

Blijf op de hoogte en volg akke

06 Juni 2021 | Nederland, Naarden

Die maandagochtend stapte ik op de bus naar Assen.
Ik had gisteren besloten tot het trekvogelpad.
De papieren versie van de route zou ik afhalen bij de ANWB in Assen.
Toen ik het boekje zag schrok ik. 'Hoeveel weegt tie?' vroeg ik de medewerkster.
'Geen idee',zei ze, 'maar het is het langste natuurpad van Nederland. 400 kilometer overdwars van west naar oost'. Ik had de route al op de app gedownload. Het boekje was pure luxe. En op reis kan ik me dat eigenlijk niet veroorloven.

Even later zat ik in de trein op weg naar Naarden. Het begon te regenen. Ik zat droog en bestudeerde de route. Heerlijk dat papieren gevoel. Wat een luxe.

In Naarden heb ik een bed en breakfast in het oude gedeelte van de stad. Het regent nog steeds als ik aanbel. 2 dames doen open. Ze zijn ook gast. De eigenares is foetsie. Er is wel een klein hondje. Hij keft tegen mij als ik door de kamer loop.
Even later komt er een vrouw hijgend binnen. 'Nog even 10 kilometer hardlopen', excuseert ze zich. Dan showt ze me een klein zolderkamertje. Daar moet ik me de rest van de avond vermaken. Morgenvroeg gaat ze sporten met wat vriendinnen. Hoe laat wil ik vertrekken?

Als ik de volgende dag Naarden uitloop zie ik overal hijgende rennende en zich opdrukkende vrouwen. Alsof hun leven ervan af hangt en misschien is dat ook wel zo.
Ik loop naar het volgende adres. Ook daar een klein hondje die al keffend in mijn voeten wil bijten.
'Nee schat niet doen', zegt de vrouw van het huis.

Als ik een paar dagen laten mijn zus vertel over mijn startbelevenissen, zegt ze: 'dat zijn nu echte Gooise vrouwen. Ze sporten altijd en hebben een klein keffend ***hondje waar ze mee naar de couffeur, de fashion store for dogs en de nagelstyliste gaan'.
Ik denk aan Beauty, een zwart wit krullerig hondje die bonbons krijgt van het vrouwtje.









  • 06 Juni 2021 - 11:25

    Judy:

    Ha! Nederland door jouw ogen. Dat belooft nieuwe verhalen in een nieuw perspectief.
    Wandel ze!

  • 06 Juni 2021 - 13:39

    Sybren Bouwsma:

    Wat mooi het Trekvogelpad. Begin je halverwege? Ik wil binnenkort hier vanuit Twente beginnen!

  • 06 Juni 2021 - 16:25

    Renze:

    Mooi Akke, weer n nieuw avontuur tegemoet! Leuk om weer mee te leven en te lezen. Als je in de buurt bent welkom, en/ of ik loop n dagje mee X Renze

  • 06 Juni 2021 - 21:35

    Akke Kuipers:

    Ha Judy! Het is een achteraf perspectief. Das ikig nieuw. X

  • 06 Juni 2021 - 21:41

    Akke Kuipers:

    Siebren! Ja de meeste beginnen in het oosten. Ik ergens in de buurt van het westen maar sla duin en kust en droogmakerijen over. Begin in het gooi. Das mooi zat want morgen .. roept de plicht: het werk

  • 06 Juni 2021 - 21:44

    Akke Kuipers:

    Lieve Renze morgen zal ik nog even beginnen met de mededeling dat het gaat om een afterparty. Ik kreeg er spijt van dat ik mijn I pad vanwege gewichts-af-of-over-wegingen thuisliet. Geen verhalen. En nu dus verhalen achteraf. Had het echt wel tof gevonden dat je meeliep. Maar overal zijn mogelijkheden
    X

  • 08 Juni 2021 - 14:57

    Mandy:

    Lieve Akke,

    Wat een leuke beschrijving van deze dame en haar hondje. Ze is er maar druk mee met dat sporten en socialicen.
    En jij lekker wandelen! Fijn dat je zoveel moois hebt gezien van Nederland.

    Liefs Mandy

  • 09 Juni 2021 - 14:35

    Akke Kuipers:

    Dankje Mandy XXX!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

akke

- En waar ik thuishoor wil ik telkens weg - Ik reis graag. De laatste jaren drijft onrust me naar andere oorden. Als mijn werk en de pot met geld ruimte bieden, pak ik mijn backpack en vertrek. Reis naar de horizon, die altijd op afstand blijft. Ik ga naar andere landen, ontdek andere culturen, ontmoet andere mensen, zeden en mores. Ze leren me relativeren. Ik loop door de bergen, vaar over onbekende rivieren en zie de zeeën. Adem de lucht, zie wolken, stukjes hemel. Als kind zwierf ik graag door de velden. Met mijn zusjes, mijn broer en vriendjes. We beleefden avonturen en creëerden ze. Ruïnes, eilanden, bomen, sloten, smalle weggetjes, hutten en vuurtjes. En als er niemand mee kon, ging ik alleen. Steeds verder van huis. Steeds grotere rondes. Steeds eerder weg. Steeds later thuis. Dat avontuurlijke is nooit overgegaan. De lokroep van de verten. In de ban van het vreemde en onbekende. Ik vaar er wel bij. Mijn ogen gaan open. Mijn oren horen geluiden die ik niet ken. Ik proef andere dingen. Ervaar een andere wereld. Bont en kleurrijk. Weelderig. Aards en basic. De zeeën, grotten en spelonken, waterdieren, zeemeerminnen. Sprookjes. Mijn hart maakt sprongetjes. Ik overwin de angst, word zelfstandig en daarmee zelfbewust, trots en lef! Leven is bewegen.

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 171123

Voorgaande reizen:

17 April 2024 - 21 Mei 2024

Zwerven langs de noordkust van Spanje

25 April 2023 - 20 Mei 2023

De Primitivo

02 Juli 2022 - 06 Juli 2022

Solo

30 September 2021 - 15 September 2021

De via Monastica

11 Mei 2021 - 05 Juni 2021

Trekvogelen

06 September 2020 - 16 September 2020

Stubaital

12 Mei 2020 - 12 Mei 2020

Landlopen

28 April 2019 - 28 April 2019

De via Lemovicensis

18 September 2018 - 13 Oktober 2018

Verder op de via Podiensis

09 Juni 2018 - 30 Juni 2018

Alaska

08 September 2017 - 08 September 2017

Pelgrimeren langs de Via Podiensis

07 Maart 2017 - 07 Maart 2017

Siberie

29 September 2016 - 13 Oktober 2016

Schotland

04 September 2016 - 27 September 2016

De TransMongolieExpress

02 Februari 2016 - 01 April 2016

Het Verre Oosten

04 September 2015 - 11 September 2015

(onder)duiken in Egypte

12 Mei 2015 - 11 Juni 2015

De camino del northe

22 September 2014 - 16 Oktober 2014

pelgrimeren door Portugal en Spanje

17 Februari 2014 - 13 Maart 2014

Dolen door Cuba

14 September 2013 - 09 Oktober 2013

de Franciscaanse voettocht

Landen bezocht: