Wild of wijs - Reisverslag uit Duesos, Spanje van akke kuipers - WaarBenJij.nu Wild of wijs - Reisverslag uit Duesos, Spanje van akke kuipers - WaarBenJij.nu

Wild of wijs

Door: akke

Blijf op de hoogte en volg akke

27 April 2023 | Spanje, Duesos

Ik zit met Odé de jonge Spanjaard, Helmut een Oostenrijker en Sin een zuid Koreaan aan de keukentafel van de alberque. We ontbijten. 7 uur in de ochtend. De backpacks staan klaar en we eten wat we meebrachten. Odé vraagt via zijn mobiel naar onze langst-gelopen-afstand.

Ik herken de vraag van mijn allereerste pelgrimsreis. Afstanden maken was hot bij bepaalde pelgrims. Daar hoorde ik ook bij. Het werd besproken en bevraagd. Wie is de beste, de sterkste en de snelste.

De mannen hier en nu zeggen 42 en 46. Ik gooi hoger en zeg 49-knipoog-joke en vertel waarom afstanden me niet zo boeien. Ik sta graag stil, kijk en verwonder me. Maak een ommetje, een duik in het water. Dat gaat ten koste van de afstand maar mijn welbevinden vaart er wel bij.

In de loop van mijn pelgrimstochten is het doel verschoven. En ook mijn leven is verschoven

Zijn het nu die ervaringen die leiden tot wijsheid of zoekt onvermogen excuses? (niet meer de snelste, de jongste, de wildste, dan maar de wijste ;))

Wint wild of wijs?

Vos of uil?

Ik neem het vandaag mee en kauw erop

Uren later sjouw ik met blote voeten over het strand, leg mijn rugzak op de rotsen en loop het antwoord.

Er is een tijd om wild te zijn en een tijd om wijs te zijn.

Als ik daarna verder ga schijnt de zon. Ik zoek mijn pet. Hij is er niet. Ik keer weer naar de rotsen en het strand. En bij het antwoord op 'wild of wijs' ligt de pet. Joehoe!

Vandaag dus ook een tijd om te verliezen en een tijd om het verlorene te vinden.

Ik leefde ze.

Donderdag 27 april 2023

Duesos

• 27 April 2023 - 18:46

Erik:

Een wijs vrouw zei afgelopen maandag: ‘Ik ga op reis en weet nog niet wanneer ik terug kom’. En ze leefde nog lang en gelukkig.

• 27 April 2023 - 18:52

Akke Kuipers:

@erik [e-1f602] onder de indruk van je reactiesnelheid

• 27 April 2023 - 19:28

Remke:

Jeeh Akke op avontuur. Dat komt helemaal goed met jou en ik volg graag al je avonturen. Ik zal aan je denken de komende dagen als ik in Luxemburg de Müllerthal loop. Samen, en toch ook weer niet, aan de wandel.

• 27 April 2023 - 20:41

Marius :

Petje af!

• 28 April 2023 - 08:49

Elsbeth:

Mooi mam, wijsheid komt met de jaren dat is een mooi geschenk.

@Erik slijmbal

• 28 April 2023 - 17:03

Renze:

Ha Akke, boeiend om je weer te volgen! Mooie beelden uil of vos, dat ze weer tot leven mogen komen in deze mix....hou de variatie erin van wild en wijs, we hebben beide nodig :)...je bent inmiddels aardig ervaren in het bijvakken. Een mooie boeiende wilde en wijze reis! XXX

Renze

• 28 April 2023 - 18:44