minicursus omgaan met mannen - Reisverslag uit Havana, Cuba van akke kuipers - WaarBenJij.nu minicursus omgaan met mannen - Reisverslag uit Havana, Cuba van akke kuipers - WaarBenJij.nu

minicursus omgaan met mannen

Blijf op de hoogte en volg akke

26 Februari 2014 | Cuba, Havana

Naieviteit is funest. Zo zit je vast aan een lekkere cubaanse vent.
En een lekkere cubaanse vent is zeldzaam, dat ook nog es. Alleen de jongens hebben nog de goeie looks.
Ik wil niet vast zitten aan een vent of man of jongen, goeie of slechte looks, maar ik wil wel contact. En dan bedoel ik verhalen horen.
Is dat haalbaar wil je natuurlijk weten. Dat wilde ik ook. Dus experimenteren maar.

Hier volgt een minicursus omgaan met mannen in Cuba
Met tips gedestilleerd uit voorbeelden.

Rino triggerde me door in een van zijn eerste zinnen te zeggen dat contact het mooiste is wat er is. Verhalen uitwisselen tussen vrienden. Dat woord vrienden vergaf ik hem. Zo heb je elkaar nog nooit ontmoet en zo ben je vrienden. Het verschil zit in een zin.
Toen vriend Rino me na 10 meter lopen, uitnodigde naast hem op het muurtje met uitzicht over zee te gaan zitten, deed ik dat. Na enige aarzeling. Hij zag mijn aarzeling en zei 'Ik ben niet op je geld uit'. Dat haalde me over om te gaan zitten. Geld is soms een belangrijke reden voor contact, hoorde ik. Niet bij hem. Gelukkig.
Dus vroeg ik hem verhalen te vertellen. Hij liep op krukken en had een linkerbeen tot aan de knie. Daaronder zat nix. Ik wilde weten wie hij was, hoe hij leefde, wat er met het stuk been, dat ontbrak gebeurt was. Maar hij vertelde over love en dat dat het belangrijkste in het leven was. En hij was in love. Nu. Ik was het slachtoffer.
Nog drie van zulke zinnen en toen stond ik op en ging ervan door. Snel want met die krukken kon hij nog sneller. Dus zei ik 'ik wil niet' en dat herhaalde ik een paar x en toen was het duidelijk

Tip Pas op met snelle vrienden en ga er vandoor als er ongewenste liefde in het spel is

Ik heb wat met de rasta look. Ik vind het exotisch. Ik kan mijn ogen er niet van af houden. daarbij zijn het relaxte types, vermoed ik. Maar ik aarzel. Toenadering kan leiden tot ongewenste gebeurtenissen . Een begrip op het werk, gauw vergeten.
De eerste x dat ik te lang kijk, nodigen rasta mannen me met een handgebaar naast hen te komen zitten op een muurtje. De een heeft dreads tot zijn middel, de ander heeft zijn haar in een staart en draeds die omhoog steken als de stralen van vrouwe justitia.
Ik durf niet te gaan zitten, schudt mijn hoofd en loop door.
De volgende x dat ik rasta mannen zie zitten op een muurtje neem ikhet initiatief. Ik ga naast hen zitten. Het zijn prachtige mannen. De man naast mij heeft een donker glanzend gezicht. Bruin mahoniehout. Lange dreads en een shirt van Che Guevara. Hij kijkt zoals ik denk dat een indiaan kijkt. Edel, rustig en ernstig. De ander heeft een muts. Gevuld. Als ik vraag of de muts af kan, zegt hij dat er iets tegenover moet staan. Ik vraag wat hij bedoelt. Het gaat om iets met roken. Uiteindelijk komen we er niet uit en ik krijg de dreads niet te zien. Als ik een foto van de mannen wil maken zijn ze argwanend. De politie. Of ik daarvan ben. Ik laat mijn penning zien. Het vredesteken om mijn hals. Dan mag ik foto´s maken. We praten over wiet. Hoe toepasselijk. Het is te krijgen. Kom maar mee. Maar pas op. Vinger op de mond en een handboei gebaar. De politie, de gevangenis.
Ik ben bijna om, maar denk in een flits aan alles wat me lief is.
Als ik opstap zie ik na 5 minuten de rastaman in min kielzog. Dat voelt niet relaxt. Ik ontsnap in een zijstraatje

Tip Toon je interesse met mate. Pas op met speciale rokerij en aan verwante zaken. Wees creatief in ontsnappingwegen

Ik praat ontspannen met Augusto. Vertel hem over 'het omgaan met mannen probleem'. Hij nodigt me uit voor een cubaanse koffie en vraagt uiteindelijk of ik wil betalen. We praten over Cuba, over geluk en leven. Als we verder lopen wil hij graag contact blijven houden. Het woord 'love' rolt voor mijn voeten. Ik schop het in de goot.

Tip Een gesprek op het eerste gezicht kan zomaar omslaan in liefde op het eerste gezicht. Als het eenzijdig is kun je er beter tegenaan trappen.

De band van Monserrata. De mannen zingen vanuit hun binnenste. Ze gooien zich naar buiten. Hun ziel en zaligheid. Ik zit erbij te smilen. Ze zingen speciaal voor mij. Met wijdse armgebaren. Als in een opera. Een kushand. Ze krijgen hem terug. Ik koop een cd. Na afloop een praatje. Ze komen aan mijn tafeltje zitten en gaan ook weer weg. Ze willen nix van mij. Ik wel. Ik kom er alle dagen.
Voor mojito's en vooral voor de mannen.
en muziek laat dat duidelijk zijn.

Tip Sommige mannen zijn ok. Geniet ervan. En neem er een op.

Zoals je ziet is het een mini cursus geworden
Doorregen met voorbeelden uit het echte cubaanse leven.
Ik heb er veel van geleerd
Jou wens ik succes en
geniet ervan en vooral niet met mate

• 27 Februari 2014 - 09:06

Frank:

Ha die Akkie -

de titel deze keer zou zo maar aan de 'Opzij' ontleend kunnen zijn - maar de Libelle is ook een mogelijkheid. Kortom; het kan alle kanten op.

Je beschrijft de directheid, de al te grote directheid die onrustig en heel afhoudend maakt. Kan ik me heel goed voorstellen. 'Love' na slechts een paar woordjes uitgewisseld te hebben, nou ja, je neiging om dan weg te gaan is heel navoelbaar. Het mag misschien 's lands wijs zijn, maar het is ook bijzonder oppervlakkig, en ongeloofwaardig.

De hoffelijkheid van Monserrata's groep is dan een verademing. Mooi tafereeltje, dat met die operette-achtige kushand (ik schrijf opzettelijk: operette, want het is lichtvoetig en charmant, terwijl opera's vaak zwaar op de hand zijn).

Je 'genotsadvies' op het eind is dan wel weer heel ruimhartig en gul... maar alla, je lezeressen (en lezers) kunnen er hun voordeel mee doen!

Trouwens, mooi dat je nog steeds verbinding kan maken.

Liefs en pas goed op jezelf, Frank in Nijmegen.

• 28 Februari 2014 - 15:52

Akke Kuipers:

mooie uitgebreide reacties Frank. dankje

• 28 Februari 2014 - 16:11

Minke:

Als ik hopeloos word naar Cuba gaan dus ;)
    Boeiend al je verhalen!
    En is geluk niet gewoon genieten van het moment?
    Veel plezier nog!
    Groetjes Minke

• 01 Maart 2014 - 20:06

Akke Kuipers:

Minke! Als je hopeloos wordt raad ik je cuba af..tenzij je hopeloos op zoek bent naar hopeloosheid
    Dan kun je in cuba je geluk niet op
    X